fredag den 1. november 2019

Hvilken strategi kører din forretning

I denne tid, hvor folk går og råber krise hele tiden, har det været en ret kendt strategi, at køre efter prisen. Simpelthen bare banke prisen så langt ned som muligt, og så skulle resten nok løse sig.
Problemet er bare, at det er langt fra en særlig god strategi. Ikke hvis du lige starter ud med din forretning. Ofte hører jeg folk sige i retning af: “Det er godt nok dyrt – der må da være en forretning i, at importere det fra Kina og så sælge langt billigere”. Held og lykke siger jeg bare. Der er som oftest en årsag til, at et produkt koster hvad det koster.
Ja – der er da forretninger der tjener gode penge – men så har de bare en række omkostninger mange andre steder. Det kan være til udvikling, markedsføring og hvad der ellers ligger af varierende omkostninger.

Hvad skal jeg så gøre ?

Det du i stedet bør gøre, er at fokusere på kvalitet, service og altid gå den ekstra mil. Et godt eksempel er Sovedyret, som egentlig sjældent har varer på tilbud – i stedet kører de ind imellem med nedsatte varer – som så faktisk bliver sat op igen efter et stykke tid. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar